May 25, 2011

100 years of Peruvian Scouting!

Hace 100 años Juan Luis Rospigliosi y Gómez Sánchez fundó el Movimiento Scout en el Perú. Mundialmente se había fundado en 1907 en Inglaterra, por Sir Robert Baden Powell. Hoy me da mucha pena no poder compartir algún tiempo con mi Grupo Scout o mis amigos de la Localidad de Surco, principalmente, pero espero que sepan que aunque estoy a 1200 km de ellos igual me las arreglaré para celebrar el centenario. 100 years ago JLRospigliosi founded the scout movement in Peru. It was globally founded on 1907 by Sir Robert Baden Powell in England. Today i'm a bit sad because i am far away from my Scout Group and my Scout District friends, but i know they know that even when i am 1200 km away i'll manage to celebrate the 100th anniversary.

"Deja el mundo un poco mejor que como lo encontraste. Leave the world a little better than you found it."
Baden Powell




"Si tienes el hábito de tomar las cosas con alegría, rara vez te encontrarás en circunstancias difíciles. If you have the habit of taking things with joy, you will seldom find yourself in tough circumstances."
Baden Powell


Me encanta ser scout. Más allá de la posibilidad de participar en las actividades, me gusta porque me exige ser una mejor persona y por tener la responsabilidad de formar a los jóvenes, aunque algunas veces sea tan difícil o tenga tan pocas ganas... o demande tanto tiempo, siempre me ha dejado la sensación de que estoy haciendo algo bien, aunque me equivoque (cosa que, obviamente, trato que no pase). I love being a scout. Beyond the posibility of taking part on the activities and events, i like it because it helps me to be a better person and for the responsability of educate young people, even when sometimes it is so hard or i am not really up to... or even when it takes too much time, it always left me a good feeling, even if i am wrong (which i look forward not to happen).



Mi primer campamento de Tropa. Todavía recuerdo que aprendimos a cantar El Auto Loco.
Mi first Troop Camp ever. I still remember we learned to sing "El Auto Loco" song (Crazy Car).
Con un cajón y una madera ♫ con retazos de manguera ♪
[1994]


"Jamás se fracasa tratando de cumplir con el deber, y sí cuando se descuida. We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.
Baden Powell


Tuve una Reunión de Tropa donde el primer juego era pasar por una valla muy alta... cerca de 3m. Uno de mis scouts tuvo mucho miedo de cruzar, aunque yo estaba abajo listo para atraparlo si coordinaba mal sus movimientos, y se demoró más de 30 min para pasar al otro lado. En ese tiempo, los demás scouts de su Patrulla cambiaron los insultos por palabras de ánimo y entre todos le hacíamos barra. La presión llegó a un punto que el chico empezó a llorar... y luego pasó la valla :) Some years ago i had a Scout Meeting where the 1st game was to go through a high hurdle... aroudn 3m. One of my scouts was way too scared to attempt, even when he was already on the top and i was on the floor ready to catch him if anything wrong. He took like 30 min to cross over. On this time the scouts on his Patrol changed the insults for cheers... and we all were giving him some energy. The preassure was so much he started crying... and then went over the hurdle :)



De lo mejor que me ha pasado en mi vida scout:
participar del XII Moot Mundial en Taiwan
One of the highlights on my scouting life:
taking part on the XII World Scout Moot in Taiwan
[2004]


"Un hombre que nunca cometió errores, nunca hizo nada. A man who never made a mistake, never did anything.
Baden Powell


En mis años como scout he pasado por muchas situaciones que hoy me definen como persona, y es que además de la aventura del ir a acampar, alguna caminata y fogatas el ser scout me ha brindado una serie de valores que aprecio y trato que transmitir en los jóvenes que he tenido a mi cargo para esta gran responsabilidad de formar. On my years as a scout i've been through many situations that define me today as a person, more than the adventure of going camping, hicking or at a campfire... being a scout has got me several values i appreciate and try to transmit to the youngsters i am in charge of due to this great responsability of education.



Celebrando 100 años de Escultismo con otros 40 000 scouts en el Reino Unido.
Celebrating 100 years of Scouting with more than 40 000 scouts in the UK.
[2007]


Por mi honor,
prometo hacer cuanto de mí dependa
para cumplir mis deberes
para con Dios y la Patria,
ayudar al prójimo en toda circunstancia
y cumplir fielmente la Ley Scout.





♥ Scouting
¡Saludos a todos los scouts del Perú!
...en especial. ¡Y a todos los scouts que lean esto! Greetings to every scout who gets to read this!

5 comments:

Anonymous said...

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Many thanks!
Feel free to visit my page ... where can i watch dora the explorer online free

Anonymous said...

It is Miuccia [url=http://www.furworld.ru/ ]меховые фабрики [/url] and Patrizio Bertelli who find the secret of Prada and invent the very first black nylon Prada handbag on the globe which opens the successful and beneficial door of world renowned handbag brand. Prada Handbags is renowned for its lavish. Every woman wants a Prada handbag which symbolizes the fashion and the way of life. Prada store sells cheap Prada, including Prada purses and Prada handbags. [url=http://www.furworld.ru/ ]Шубы [/url] is the perfect way for you to purchase a bag of high quality and greatest designed. With the growth of Prada, an increasing number of [url=http://www.furworld.ru/ ]шубу [/url] are established. Buying Prada handbags and Prada wallets in [url=http://www.furworld.ru/ ]мех [/url] will save you many time and cash. [url=http://www.furworld.ru/ ]меховая фабрика [/url] is actually good choice for you. [url=http://www.furworld.ru/ ]Шубы оптом [/url] should never let you down.

Anonymous said...

whoah this blog is great i really like studying your articles.
Keep up the good work! You recognize, many people are looking around for this info, you can help them greatly.


Feel free to visit my blog post: men's watches

Anonymous said...

It's actually a great and useful piece of info. I'm satisfied that youu sharsd this helpful inffo wiyh us.
Please stay us informed like this. Thanks for sharing.


My blog; Las Vegas GE Appliance Service

Anonymous said...

electronic cigarette reviews, electronic cigarette starter kit, e cig, e cigarette, ecigs, e cig forum