November 5, 2011

F n Gdansk, Poland

after the amazing Jamboree in Sweden i went to visit some friends in both Sweden and Norway. Bergen was a lot of fun, so as the other places, but arriving to Poland felt pretty close to feel at home, even when i still don't speak polish (any hope for that?) and it was my 1st time in Gdansk. Anyway, i manage to have some relaxing and amazing days (thanks!) both walking around the city and at the beach. Sad i didn't go to Sopot or Gdynia... but i can go later in life, right? :P después del increíble Jamboree en Suecia, fui a visitar a unos amigos en Suecia y en Noruega. Bergen estuvo entretenido, así como los otros lugares, pero al llegar a Polonia me sentí casi como en casa, aun cuando todavía no hablo polaco (alguna esperanza de que?) y que era mi primera vez en Gdansk. De todos modos, me las arreglé para tener unos días de descanso y caminar por la ciudad y en la playa. Es triste que no haya ido a Sopot o Gdynia ... pero puedo ir más adelante en la vida, ¿verdad?



Beach in Gdansk... i think it is Brzezno
Yendo a la playa en Setiembre... inusual.

Poles on the Baltic... at Brzezno
Polacos en la Playa Brzezno.

Gdansk's Coat of arms on a building
Escudo de la ciudad en uno de los edificios

Joining the lion for some tongue-show
:P

Visiting "The Crane"... the only museum i went to :P
El único museo al que fui es el llamado "La Grúa"

F n Neptune - mandatory picture in Gdansk
Con la estatua de Neptuno, básico en Gdansk!

That waffle was unnecesary big...
Luego de la playita... un waffle innecesariamente grande



and here is the soundtrack for these days at Gdansk, the top3: 
1. Pitbull - Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
2. Los no sé quién y los no sé cuántos - Los patos y las patas
3. Ingrid - Tu es foutu




here u see my pictures, but if u want to see more of the place (beyond google for more), u can check this website that got my tweet: Imagine Poland - Tricity. i also have to say that the touristic office is very good, we got maps and they speak good english... and there are plenty of hostels and night life, great place to go! kocham Polska! ♥


i'll love love u tonight... ♫
give me eeeeverything tonigh ♪
:)

No comments: