November 8, 2011

F n Kaliningrad, Russia

After spending some marvellous days in Gdansk i was forced to leave the Shengen Zone for... well, stuff that happens (but i didn't commit any crime,i swear!). I was lucky that somehow, we peruvians don't need visa to enter Russia... and there was a small part of Russia just above Poland (Kaliningrad). I got myself very enthusiastic about getting there and the place didn't fail me :) i have to add that i was received and taking care by Anka who was a lovely and caring host n i am sooo greatful! (Anka, thanks once more!). Well, here some pics! :) Después de pasar unos días maravillosos en Gdansk me vi obligado a abandonar la zona Shengen... bueno, son cosas que pasan (pero que no cometí ningún delito, lo juro!). De alguna forma los peruanos no necesitamos visa para viajar a Rusia (desde el 21 de junio de este año, qué suerte, no?) ...y justo había una pequeña parte de Rusia encima de Polonia (Kaliningrado). Tenía muchas ganas de darme una vuelta por ahí y el lugar no me falló :) Tengo que añadir que fue recibido y atendido por Anka que fue una anfitriona encantadora y muy cuidadosa, estoy muuuuy agradecido! (Anka, gracias una vez más!). Bueno, aquí algunas fotos...


No way to get the 1st bus...
No hay forma que tome el 1er bus

Básico
(and it has drawings! ...y tiene dibujitos)

2011 Kaliningrad - Fighting Bisons / Bisontes peleando

2011 Kaliningrad - Main Square / Plaza Central

Kaliningrad 2011 - Train Station / Estación de Tren

2011 Kaliningrad - F & Lenin

2011 Kaliningrad - Immanuel Kant's Tomb

2011 Kaliningrad - Pregolya River & Cathedral / Río Pregolya y Catedral

Kaliningrad 2011 - House of the soviets / Casa de los soviéticos

these are sooo going to my bus tickets collection
(yeah, i know... what a loser)
estos van de frente a mi colección de boletos

2011 Kaliningrad - Bunker Museum / Museo del Búnker

2011 Kaliningrad - King's Gate / Portón del Rey

2011 Kaliningrad - Memorial to Guardsmen of the 11th army
(1st memorial in Russia after the WWII)



Lots of monuments, lots of history... and very nice people around :)
Kaliningrad was totally worthy... thanks Polish Embassy for forcing me to get there! :P
Well... now it's time to head to Wroclaw (well, i'm already here but i'm updating my blog, and in my blog's chronology... i'm still in Kaliningrad, but departing to Poland to start my studies).
Poland, here i go! (again)
Gran cantidad de monumentos, mucha historia ... y la gente es muy agradable en todo:)
La ciudad de Kaliningrado vale la pena de ser visitada ... Embajada de Polonia gracias por obligarme a llegar hasta allí! : P
Bueno ... ahora es tiempo de ir a Breslavia (bueno, ya estoy ahí, pero estoy actualizando mi blog, y en su cronología ... todavía estoy en Kaliningrado, pero ya salgo para Polonia para iniciar mis estudios).
Polonia, aquí voy! (otra vez)

No comments: